dinsdag 13 oktober 2015

Crowdfunding voor sociaalwetenschappelijke T-shirts

Silke de Nooijer is een crowdfunding begonnen voor de productie van door haar ontworpen sociaalwetenschappelijke T-shirts. Ze mailde mij daarover. Er zijn twee varianten, een met Durkheim en een met Bourdieu. (Mijn voorkeur gaat uit naar Durkheim.) Ze schreef me:
Mocht het een enorm succes worden kunnen er ook andere versies gemaakt worden. Ze zijn limited quantity only (30 stuks per ontwerp) en ze zijn maar 1 maand beschikbaar. Het is namelijk een crowdfunding actie, daarom kunnen ze zo goedkoop worden aangeboden (14,50). Ik verdien er niks aan maar daar gaat het me ook niet om, het lijkt me gewoon leuk als veel mensen mijn shirt dragen! Je kan je eigen model, maat en kleur kiezen en de T-shirts zijn fair trade bio katoen en super fijne kwaliteit. Je kan ze bij je thuis laten bezorgen maar je kan ze ook komen ophalen op de campus van de UvA. Omdat het een crowdfinding is moeten we wel de target halen, daarom ben ik hard bezig met promoten!
En dit is de campagnetekst tekst die ze mij toestuurde, met de links:
Natuurlijk hebben jullie altijd al een sociaal wetenschappelijk T-shirt willen hebben. Ik wel in ieder geval. Maar nu kan het ook echt! Er zijn twee varianten, Durkheim en Bourdieu. Get one while you can, want er is een beperkte oplage en ze zijn maar 1 maand beschikbaar. Het is namelijk een crowdfunding, dus alleen bij genoeg orders gaan we beginnen met drukken.

Wil jij graag je groepssolidariteit verhogen en meedoen in sociale rituelen terwijl je het symbool van de socioloog uitdraagt? Dan is Durkheim je man! Dit is collective effervescence as you've never felt before!
https://www.shirtlobby.nl/campaigns/durkheim

Mocht dit niet je ding zijn, dan kun je ook wat economisch kapitaal inleveren voor een mooie Bourdieu. Show je culturele kapitaal en vergaar gelijk wat extra symbolisch kapitaal. En gezien je habitus als socioloog kun je hem bijna niet laten liggen!
https://www.shirtlobby.nl/campaigns/bourdieu
Omdat het zonder winstoogmerk is, geef ik het door.

Geen opmerkingen: